Zawiadomienie ZAW-NR

Zawiadomienie ZAW-NR

Dokonując zapłaty za fakturę, przedsiębiorca powinien sprawdzić czy numer rachunku zawarty na fakturze jest taki sam jak na białej liście. Sprawdź, co należy zrobić jeśli przelew został wysłany na nieodpowiedni rachunek bankowy oraz jak uniknąć kary oraz co zrobić żeby zaliczyć  taki wydatek do kosztów!

Przelew wykonany na rachunek niezgłoszony na białej liście

Przedsiębiorca, który wykonał przelew za fakturę na rachunek, który nie widnieje na białej liście może uniknąć konsekwencji swojego błędu poprzez wysłanie do Urzędu Skarbowego zawiadomienia ZAW-NR. 

Złożenie zawiadomienia w ciągu siedmiu dni od daty zlecenia przelewu pozwoli przedsiębiorcy na: 

  • zaliczenie faktury do kosztów firmowych oraz odliczenie kwoty podatku VAT naliczonego, jak i
  • uwolnienie od odpowiedzialności solidarnej za zaległości podatkowe tytułem VAT kontrahenta dla którego zrobiono błędny przelew. 

Jak i gdzie złożyć zawiadomienie?

Zawiadomienie należy złożyć do Urzędu Skarbowego właściwego dla wystawcy faktury, w ciągu 7 dni od daty zlecenia przelewu. 

Zawiadomienie można złożyć za siebie, inną osobę lub za inny podmiot, który nie jest osobą fizyczną.

Ważne!
W celu złożenia zawiadomienia za innego podatnika należy posiadać pełnomocnictwo PPO-1 lub PPS-1. Nie jest wymagane posiadanie pełnomocnictwa do wysyłki deklaracji UPL-1.

Zawiadomienie można złożyć elektronicznie lub papierowo.

Wzór można pobrać klikając tutaj

Zadaj pytanie

Wypełnij poniższy formularz, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w ciągu najbliższych 24 godzin roboczych.

Jak mamy się z Tobą skontaktować?